Coachingsgesprekken en het i.o.p. in groep 6-7-8

Sinds vorig schooljaar zijn wij begonnen met de individuele ontwikkelingsplannen (i.o.p.) en de coachingsgesprekken. Elke kind heeft zijn eigen plan en heeft elke vier weken een coachingsgesprek. Wij willen u graag meenemen in dit proces.

 

Het i.o.p.

Elk i.o.p. begint met de persoonsontwikkeling en sociaal-emotioneel functioneren. Voor ieder kind wordt het i.o.p. in de ik-vorm geschreven met als doel dat ze zichzelf eigenaar voelen. Na de persoonsontwikkeling worden de sterke punten beschreven, die voortkomen uit de toetsresultaten. De onderdelen waar de meeste fouten in zijn gemaakt, staan beschreven bij de leerdoelen. Hier gaan de kinderen ongeveer 8-10 weken mee oefenen. Daarna halen we de nieuwe doelen uit de twee laatst gemaakte toetsen.

 

Coachingsgesprekken:

Elke vier weken hebben de kinderen een coachingsgesprek. In dit gesprek wordt besproken aan welk doel ze als eerst willen gaan werken. Hoe dit doel wordt uitgewerkt, mag door de leerling zelf ingevuld worden. Van een kopie tot het zelf maken van een werkblad of zelfs de doelen uitwerken in 3D. De kinderen mogen hun creativiteit laten zien. Wanneer de kinderen een doel hebben uitgewerkt, gaan ze verder met het volgende doel.